hr
jaargang -23 - laatste artikel 27-4 18:00 - 74459 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Transdnjestrië | Igor Smirnov

25-08-08 03:48:07 - Quote! - @Igor
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
Deze Pridnestrovische Moldavische Republiek is een ministaatje, dat door geen enkel land ter wereld wordt erkend. Het gebied, gelegen tussen de oostgrens van de republiek Moldavië en de westgrens van Oekraïne, verklaarde zich in 1990 eenzijdig onafhankelijk. De hoofdstad van Trans-Nistrië is Tiraspol, de republiek staat onder leiding van de etnisch Russische president Igor Smirnov. Smirnov is een voormalig staalarbeider. Op 18 september 2006 werd een referendum gehouden onder de bevolking over onafhankelijkheid en een plan om zich op termijn bij Rusland aan te sluiten. Volgens de kiescommissie stemde 97.1% hiervoor. Het gebied kan zijn onafhankelijkheid handhaven dankzij het Russische 14e Leger, dat er nog steeds gelegerd is. Dit leger moet er ook voor zorgen dat Moldavië zich niet her-aansluit bij Roemenië.

Best interessant, dat Transdnjestrië ... een soort Russische enclave binnen Europa, wat bijna niemand weet ... Trans-Nistrië

25-08-08 08:31:13 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
"Mini-staatje" , maar ik kon niet vinden hoe groot het is.
Bij zulke affaires is het altijd het nare dat nooit iedere inwoner gelukkig kan worden gemaakt, welke beslissing ook genomen wordt.


25-08-08 08:39:35 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende


WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Even op de link boven je reactie klikken ledi. :D

25-08-08 09:53:41 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Zucht! Ik heb dat artikel 2x doorgelezen en kon het dus niet vinden.
Anders zou ik het niet gevraagd hebben, gwc :-:

25-08-08 22:50:59 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote ledi:
Zucht! Ik heb dat artikel 2x doorgelezen en kon het dus niet vinden.
Anders zou ik het niet gevraagd hebben, gwc :-:

Oppervlakte: 4163 km² :P ongeveer 10 keer zo klein als Nederland dus.

Goed lezen Ledi;) No offence verder:+


25-08-08 23:02:08 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Bedankt AWD. Ja, dan kun je inderdaad spreken van ministaatje.

25-08-08 23:06:02 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zeg Igor, dat had je wel eens eerder mogen zeggen, dat je President bent 8O

25-08-08 23:56:00 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Trans-Nistrië kent sinds de Tweede Wereldoorlog veel industrie, vooral zware industrie als staal etc. In 1990 - dus voor de onafhankelijkheidsverklaring - was het gebied dat nu Trans-Nistrië heet verantwoordelijk voor 40% van het BNP van Moldavië, terwijl er maar 17% van de bevolking woonde. Overigens kwam maar liefst 90% van de Moldaavse elektriciteit uit Trans-Nistrië.

"Trans-Nistrië wordt door geen enkel land erkend en is dus ook bij geen enkel verdrag aangesloten. Internationale organisaties als Interpol hebben er niets te zeggen" -> The place to be als je een crimineel bent die vluchten moet ;)

26-08-08 02:29:50 - Quote! - @Igor
Igor
Erelid


WMRindex: 724
OTindex: 2.483
S
8)Best een interessant stukje land, dat Transdnjestrie ... een laatste werkelijk stukje Oost-Blok en wel nog ver binnen Europa. Kosovo is net iets meer dan twee maal zo groot. Wat Trans-Nestrie [wel] heeft, zoals Mmore al aangeeft, is 'rijkdom' en dat zal immer gesteund worden door 'Poetin'. Die zal zorgen, dat de fabrieken en de stroomtoevoer zullen blijven functioneren.

Of Trans-Nistrie ook gezellig is ? ... het zal best wel ;) Die Balkanners weten wel wat feesten is :D

26-08-08 02:35:24 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Zweden weten het helaas niet zo goed:(

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven